10 / 10
از 28 کاربر

پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR

 

پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند (MBBR ( Moving Bed Biological Reactor: 

تصفیه فاضلاب با فرآیندراکتو بیو فیلم با بستر متحرکMBBR یکی از فرآینده های تصفیه بیولوژیکی تصفیه فاضلاب به روش هوازی است . این فرآیند بسیار مشابه فرآیند هوادهی گسترده است با این تفاوت که در مخزن هوادهی پکینگ مدیا ریخته میشود و میکرو ارگانیسم ها سریع تر میتوانند بر روی پکینگ مدیا رشد و نمو کنند و بنابراین می توان حجم مخزن هوادهی را نسبت به فرآیند هوادهی گسترده کوچکتر طراحی و اجراء کرد . در این فرآیند میکروارگانیسم ها از مواد آلی موجود در فاضلاب جهت رشد خود بهره می برند.در پکیج MBBR با توجه به افزایش سطح مخزن هوادهی و کوچکتر شدن حجم مخزن هوادهی نسبت به فرآیند هوادهی گسترده باعث کاهش هزینه های ساخت و تولید میشود.

 

قسمتهای پکیج تصفیه  فاضلاب به فرآیند MBBRشرکت زرین آب ژرف

1-ایستگاه پمپاژ: شامل مخزن پلی اتیلن و یا فلزی است به همراه پمپ مستغرق

2-بخش آشغاگیر (Basket Screen ) : شامل آشغالگیردهانه ریزدستی

3- بخش  هوادهي (Aeration Tank) : شامل هواددهی سطحی، عمقی

4- پکینگ مدیا : برای رشد و تکثیر میکرو ارگانیسم ها

5- بلوئر : جهت رساندن اکسیژن مورد نیاز و اختلاط

6-مخزن ته نشيني (Settling tank ): شامل ته نشینی های استاتیک ( با سطح شیب دار )

7-بخش پمپاژ لجن برگشتی : شامل الکتروپمپ های مستغرق (Submersible-Pump) یا پمپ های مارپیچ (Screw pump )

8- مخزن تماس كلر(Chlorine contact tank ): شامل مخزن پلی اتیلن و شاسی فلزی از پروفیل 40 *40 ، میکسر که داری شفت و پروانه از جنس استنلس استیل  و دوزینگ پمپ با فشار و ظرفیت مناسب

9- هاضم لجن (Sludge digaster ): شامل مخازن هاضم لجن هوازی و یا بی هوازی

10- مخزن ذخیره پساب تصفیه شده

11- تابلو برق

شرح فرآیند تصفیه فاضلاب به روش MBBR:در ابتدا فاضلاب بهداشتی  بصورت ثقلی  وارد ايستگاه پمپاژ خواهد شد و سپس توسط پمپ مستغرق به بخش هوادهي (AERATION TANK ) پمپاژ می شود و همچنین فاضلاب رستوران نیز به صورت ثقلی به بخش چربی گیر می ریزد و پس از عبور از بافل های داخل چربی گیر ، پساب بدون چربی به بخش هوادهی منتقل میشود ودر مخزن هوادهی باکتریهای هوازی (Aerobic bacteria) به پکینگ مدیا های موجود در مخزن هوادهی میچسبد و تشکیل Bio-Film میدهد و همراه با فاضلاب درون مخزن هوادهی حرکت میکند و شروع به تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب میکند ،عمل هوادهي و رساندن اکسیژن به باکتریهای هوازی بوسیله بلوئر انجام ميشود. پس از اينكه فاضلاب به ميزان ماند طراحي شده در مخزن  هوادهي در معرض هوا قرار گرفت ، از اين مخزن  خارج شده و وارد مخزن ته نشيني (Settling tank ) مي گردد . در اين واحد لجن موجود در فاضلاب بصورت ثقلي ته نشين شده وآب نسبتا زلال ، از طريق سرريزهاي( v-notch ) قرار گرفته در بالاي مخزن خارج مي گردد .درپايان ميزان اضافي لجن كه در سيستم ته نشيني باقي مانده ، وارد مخزن هاضم لجن(Sludge digaster ) ميگردد.آب خروجي از مخزن ته نشيني (Settling tank ) كه نسبتا زلال مي باشد ، وارد مخزن تماس كلر  (Chlorine contact tank ) شده كه در اين مرحله كلري كه قبلا با آب آميخته شده است ، از طريق پمپ تزريق ( Dosing pump ) وارد سيستم شده وباعث گند زدايي آب ميگردد.در نتيجه آب خروجي از دستگاه بصورت نسبتا شفاف وزلال ، بدون بو والودگي ميكروبي از سيستم خارج ميگردد كه مي توان آنرا در مصارف گوناگون از جمله آبياري ، كشاورزي ، و... مورد استفاده قرار داد .

 

مزایای روش تصفیه فاضلاب به روش MBBR :

1-   کاهش BOD تا 95 درصد

2-   شفافیت پساب تصفیه شده

3-   نداشتن بو در حین بهره برداری

4-   سهولت در بهره برداری و نصب دستگاه  

5-   پایین بودن هزینه بهره برداری

6-   کوچک شدن ابعاد پکیج تصفیه فاضلاب

7-   تولید لجن مازاد بسیار کم

فروش پکیج تصفیه فاضلاب MBBR و انواع تجهیزات مورد نیاز تصفیه آب توسط شرکت زرین آب ژرف ارائه می شود. برای سفارش خرید پکیج تصفیه فاضلاب MBBR و تجهیزات مورد نیاز برای سیستم تصفیه آب و فاضلاب با همکاران ما تماس بگیرید.

در جوامع شهری فضولاتی تولید می شوند که بخش مایع آن ، آب مصرفی را تشکیل می دهد که شامل انواع میکروارگانیسم های بیماری زا می باشد. بنابراین باید حتما تصفیه سازی این اب ها انجام گیرد. از این رو از انواع دستگاه های تصفیه سازی آب و فاضلاب استفاده می شود.

 

پکیج تصفیه فاضلاب MBBR چیست؟

MBBR  به معنای عبارت  moving bed biological reactorاست که این روش از انواع تصفیه سازی پساب با لجن فعال و هوادهی گسترده می باشد. پکیج تصفیه فاضلاب MBBR موجب می شود که آلودگی ها و آلاینده ها تا حد زیادی از آب پکسازی شود. استفاده از این روش پس از تولید این تجهیزات در زمان کوتاهی به مرور در بسیاری از تصفیه خانه در دنیا گسترش پیدا کرد. پکیج تصفیه فاضلاب MBBR شامل بخش های مختلفی است که عبارتند از ایستگاه پمپاژ، بخش هوادهی، بخش آشغالگیر، بلوئر، پکینگ مدیا، مخزن تماس کلر، مخزن ته نشین، تابلو برق، مخزن ذخیره،بخش پمپاژ لجن برگشتی و هاضم لجن که هر یک از این بخش ها موجب پاکسازی آب می شود.

خرید پکیج تصفیه فاضلاب MBBR

به منظور خرید پکیج تصفیه فاضلاب MBBR حتما باید از مراکز تخصصی اقدام نمایید تا بتوانید نوع با کیفیت این دستگاه ها را تهیه نمایید. شرکت زرین آب ژرف فروش پکیج تصفیه فاضلاب MBBR و سایر تجهیزات مورد نیاز تصفیه سازی آب را به صورت مستقیم عرضه می نماید.

 

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب MBBR

  • تصفیه فاضلاب‌ های مجتمع‌ های مسکونی و صنعتی
  • تصفیه کارخانه‌ ی تولید فولاد
  • تصفیه فاضلاب‌ کشتارگاه ‌ها
  • کاهش مواد آلی موجود در پساب کارخانه‌ های تولید دارو و مواد شوینده
  • تصفیه پساب‌ کارخانه ‌ها مانند کارخانه تولید کاغذ و...
  • تصفیه فاضلاب‌ بیمارستانی

فروش پکیج تصفیه فاضلاب MBBR با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت انجام می گیرد و برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب MBBR می توانید با دریافت مشاوره از همکاران ما ، بهترین خریدتان را انجام دهید.

دلایل استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR

-در روش های تصفیه فاضلاب از پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR استفاده ی زیادی می شود زیرا این روش شامل ویژگی های بسیار خوبی می باشد. در ادامه به دلایل استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR می پردازیم:

-استفاده از پکینگ مدیا یا بیومس ها موجب بهتر شدن شرایط رشد باکتری های هوازی می شود و بهبود پیدا نموده و راندمان و کارایی تصفیه بسیار بیشتر می شود.

-با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR  تولید لجن و هزینه های جمع آوری و تخلیه لجن های انباشته شده در حوضچه ته نشینی بسیار کمتر می شود.

-ایجاد تغییرات در پساب های ورودی، ناپایداری در روند تصفیه ایجاد نمی کند.

-استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR در محیط هایی با هر درجه PH و دمای مختلف نتیجه ی بسیار عالی در حذف مواد آلاینده دارد.

شرکت زرین آب ژرف به عنوان سازنده پکیج تصفیه فاضلاب، می تواند انواع پکیج های تصفیه آب و فاضلاب را به شیوه ی اصولی انجام دهد. انواع پکیج تصفیه فاضلاب MBBR با بهترین سطح کیفی طراحی و اجرا می گردد.

ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR

  • مطابقت در مقابل تغییرات مختلف در فاضلاب
  • پساب خروجی با کیفیت با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR
  • کمتر شدن مشکلات فرار لجن و نیاز نداشتن به برگشت لجن
  • موجب راندمان بالا در تصفیه فاضلاب بهداشتی و سایر فاضلاب ها
  • کاهش یافتن حجم مخزن هوادهی و حجم پکیج تصفیه فاضلاب
  • استفاده ی آسان و راحت
  • کمتر شدن لجن دفعی به جهت هضم مناسب لجن

شرکت زرین آب ژرف از معتبرترین مراکز سازنده پکیج تصفیه فاضلاب می باشد که انواع پکیج های تصفیه آب و فاضلاب را طراحی و اجرا می نماید. برای سفارش پکیج تصفیه فاضلاب به روش MBBR با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

1مجموع 1 محصول
پکیج تصفیه فاضلاب MBBR با ظرفیت 50 مترمکعب

پکیج تصفیه فاضلاب MBBR با ظرفیت 50 مترمکعب

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند MBBR با ظرفیت 50 متر مکعب در روز
1مجموع 1 محصول
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :