9 / 10
از 19 کاربر

تجهیزات سیستم های تصفیه فاضلاب

تجهیزات سیستم های تصفیه فاضلاب چیست

از تجهیزات تصفیه فاضلاب برای تصفیه ، فاضلاب صنعتی و فاضلاب بهداشتی استفاده می شود. فاضلاب حاوی مواد جامد محلول یا معلق که از  خانه ، صنایع کشاورزی و دامپروری و صنایع و کارخانجات مختلف و یا از مجتمع های اقامتی ، زیارتی و گردشگری و ... تولید میشود . امروزه با افزایش فشارها برای تصفیه فاضلاب  و  دفع  فاضلاب مطابق با استانداردهای محیط زیست شرکت زرین آب ژرف مفتخر است که میتواند تمامی تجهیزات و دستگاها با مصالح و مواد و متریال در کشور تهیه و به ساخت آنها اقدام نماید.

برخی از پساب ها آلوده هستند ، یعنی دارای  رنگ ، مواد آلی  ، مواد شیمیایی ، مواد سمی و میکروبی  یا سایر مواد مضرر برای محیط زیست  میباشند . غالباً ، از تجهیزات تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه های فاضلاب ، برای حذف مواد شناور و معلق در فاضلاب ، مواد سمی محلول و نامحلول در فاضلاب ، ضد عفونی فاضلاب و سایر فرایندها استفاده می شود.

از تجهیزات تصفیه فاضلاب برای رسیدن به سه روش تصفیه فاضلاب  استفاده می شود:

تصفیه خانه فاضلاب اولیه : حذف وگرفتن مواد معلق و شناور و اجسام بزرگ ، صاف کردن با کمک بستر  شن، سیلیس  برای حذف ذرات کوچکتر و مخازن رسوب برای جدا کردن مواد جامد از مایعات استفاده می کند.

در تصفیه فاضلاب ثانویه از روش های بیولوژیکی مانند لجن فعال استفاده می شود. لجن فعال میکروارگانیسم حاوی باکتری است که مواد آلی را تجزیه می کند. به طور معمول ، لجن فعال همراه با هوادهی  عمقی و سطحی انجام میشود . 

پس از تکمیل تصفیه اولیه و ثانویه ،  فاضلاب با کلر یا سایر ترکیبات ضد عفونی کننده یا با ازن یا (UV) گندردایی می شود.

اگر شما از سفارش دهندگان ما هستید  و به دنبال روشی برای  تصفیه فاضلاب مجموعه خود باشید  ، ممکن است سوالهای زیر را بپرسید:

1-بهترین فرآیند تصفیه فاضلاب کدام است  ؟

 2- تصفیه فاضلاب برای کدام کارخانه و یا مجتمعی لازم است ؟

 3-قیمت سیستم تصفیه فاضلاب چقدر تمام میشود ؟

 4-آیا میتوان فاضلاب صنعتی کارخانه را پس از تصفیه دوباره برای مصرف در خط تولید استفاده کرد ؟

 5- فاضلاب را پس از تصفیه کجا تخلیه کنیم ؟

 6-فاضلاب را پس از تصفیه می توان برای مصارف کشاورزی استفاده کرد ؟

 7-استاندارد محیط زیست برای تصفیه فاضلاب چیست ؟

 8-کدام روش تصفیه فاضلاب فضای کمتری را اشغال میکند ؟ 

 

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :