9 / 10
از 19 کاربر

پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند IFAS

پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند IFAS(Intergrated Fixed Film Activated Sludge)

 پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند IFAS :نوعی تصفیه هوازی به روش لجن فعال با استفاده از پکینگ مدیای ثابت است . در جاهایی که با کمبود فضا برای احداث تصفیه خانه و یا برای افزایش ظرفیت تصفیه خانه از فرآیند رشد چسبنده استفاده می گردد ،برای این منظور در مخزن هوادهی مدیا اضافه میشود .در فرآیند IFAS  بر خلاف فرآیند MBBR نیاز به برگشت لجن به ابتدای مخزن هوادهی است . شرکت زرین آب پایه ژرف با سالها تجربه در حوزه سیستم های تصفیه آب و فاضلاب می تواند بهترین و جدید ترین فرآیند ها را جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی با بالاترین استاندارد طراحی و تولید نماید .

قسمتهای پکیج تصفیه  فاضلاب به فرآیند IFASشرکت زرین آب پایه  ژرف

1-ایستگاه پمپاژ به همراه پمپ مستغرق

2-بخش آشغاگیر (Basket Screen ) : شامل آشغالگیردهانه ریزدستی سبدی

3- بخش  هوادهي (Aeration Tank)

4-  پکینگ مدیاثابت : برای رشد و تکثیر میکرو ارگانیسم ها و تشکیل بیو فیلم که از جنس PVC

5- بلوئر : جهت رساندن اکسیژن مورد نیاز و اختلاط

6-مخزن ته نشيني (Settling tank ): شامل ته نشینی های استاتیک ( با سطح شیب دار )

7-بخش پمپاژ لجن برگشتی : شامل ایرلیفت پمپ و یا الکتروپمپ های مستغرق (Submersible-Pump)

8- بخش تماس كلر(Chlorine contact tank ) : برای ضد عفونی فاضلاب و از بین بردن آلودگی های موجود در فاضلاب

9- هاضم لجن (Sludge digaster ): مخزن هاضم لجن  میتواند بصورت هوازی و یا بی هوازی طراحی شود

10- مخزن ذخیره پساب تصفیه شده

11- تابلو برق

شرح فرآیند تصفیه فاضلاب به روشIFAS

درابتدا فاضلاب بهداشتی به صورت ثقلی و یا بوسیله پمپ از ایستگاه پمپاژ وارد قسمت آشغالگیر شده و پس از گرفتن آشغال و مواد جامد وارد مخزن هوادهی میشود در مخزن هوادهی که مهمترین بخش تصفیه بیولوژیکی است باکتریهای هواری به پکینگ مدیا چسبیده و تشکیل بیوفیلم می دهند و شروع به تجزیه مواد آلی موجود در فاضلاب می کنند سپس فاضلاب وارد مخزن ته نشینی میشود و لجن در انتهای مخزن ته نشین شده و بوسیله ایرلیفت پمپ مجددا به اول مخزن هوادهی و همچنین لجن مازاد به هاضم لجن انتقال می یابد و پساب صاف و زلال از بالای مخزن خارج میشود و به مخزن تماس کلر وارد می گردد ، در این مخزن کلری را که بوسیله پکیج تزریق مواد شیمیایی تهیه شده بوسیله دوزینگ پمپ وارد مخزن تماس کلر می گردد  و موجب ضد عفونی و از بین بردن آلودگی های موجود در فاضلاب میشود .

ویژگی های  تصفیه فاضلاب با فرآیند IFAS

 مقاوم بودن در برابر شوکهای آلی ، کاهش حجم لجن ،افزایش حجم مخزن هوادهی بوسیله پکینگ مدیا ثابت ، کمتر بودن هزینه سرمایه گذاری با توجه به کاهش ابعاد مخزن ، افزایش ظرفیت تصفیه خانه

فروش پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند IFAS با بهترین کیفیت و کارایی عالی توسط شرکت زرین آب ژرف انجام می شود. یکی از روش‌ های موثر در تصفیه فاضلاب که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، بهره گیری از روش ‌های بیولوژیکی است. استفاده از چنین روش هایی برای تصفیه زیستی پساب توسط میکروارگانیزم های هوازی و بی هوازی است. بنابراین برای این روش، بهره گیری از پکیج تصفیه فاضلاب IFAS  می تواند کارامد باشد.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب IFAS

  • کم شدن تولید لجن و نیاز بسیار کم به برگشت لجن
  • هزینه ساخت و طراحی بسیار کم پکیج تصفیه فاضلاب IFAS
  • نیترات زایی و نیترات زدایی و تا حدودی حذف فسفر
  • بازدهی بیشتر با استفاده از این پکیج
  • زمان کمتر برای فرآیند تصفیه پساب

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند IFAS

  • قابلیت حذف BOD فاضلاب صنایع
  • قابلیت استفاده در سیستم تصفیه فاضلاب صنایع قند و شکر
  • امکان استفاده در تصفیه فاضلاب کاغذسازی و مقوا سازی
  • تصفیه فاضلاب صنایع نساجی و رنگرزی
  • استفاده در تصفیه فاضلاب کشتارگاه

     و....

زمانی که تصفیه بیولوژیکی فاضلاب انجام می شود، مواد آلاینده آلی توسط میکروارگانیزم ها از حالت محلول در پساب به جامد معلق تبدیل می گردند. در پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند IFAS ، روش لجن فعال و بستر ثابت تلفیق شده است و این کار موجب افزایش راندمان کاری می شود. در این پکیج تصفیه فاضلاب ، پکینگ مدیا در حوضچه ها تعبیه شده است و در نتیجه جمعیت میکروارگانیزم ها افزایش پیدا می کند و مواد آلاینده آلی تجزیه شده و کاهش BOD  انجام می گیرد. امروزه برای تصفیه سازی انواع فاضلاب های صنعتی از پکیج تصفیه فاضلاب IFAS استفاده می شود و این پکیج ها با ظرفیت ها و ویژگی های مختلف طراحی و ساخته می شوند. برای تهیه ی انواع پکیج تصفیه فاضلاب با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :