9 / 10
از 34 کاربر

پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS

پکیج تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده  

تصفیه فاضلاب با روش هوادهی گسترده (Extended Aeration Activated Sludge) یکی از متداولترین روش ها جهت کاهش مواد آلی موجود در فاضلاب میباشد .میکروارگانیسم های هوازی عامل اصلی انجام دهنده واکنش تجزیه مواد آلی بوده که انرژی آزاد شده از این واکنش ها را به عنوان نیروی محرک اعمال زیستی خود بکار میبرند قسمتی از یک ماده آلی که برای تولید انرژی بکار میرود در پایان واکنش به محصولات پایداری نظیر انیدریدکربنیک ،آب و آمونیاک تبدیل شده قسمت دیگر ماده آلی در واکنش سنتز مربوط به ساخت  سلولهای جدید بکار برده میشود .سیستم تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده برای تصفیه اغلب فاضلابهای بهداشتی و صنعتی مناسب میباشد . این فرایند شبیه لجن فعال متعارف بوده با این تفاوت که زمان توقف فاضلاب زیاد است در این فرآیند فاضلاب خام مستقیما وارد بخش هوادهی میشود و MLLS و میزان لجن برگشتی زیاد و دفع لجن کم میباشد و برای جمعیت کمتر از 20000 نفر بکارمی رود . در فرآیند تصفیه فاضلاب هوادهی گسترده زمان توقف هیدرولیکی آن 18 تا 36 ساعت است و مخزن ته نشینی آن تا اندازهای بزرگ گرفته میشود تا مقدار بار هیدرولیکی و MLLS را تحمل نماید و اکسیژن بیشتری لازم دارد . در این روش تصفیه فاضلاب بعلت بالا بودن عمر لجن اکسیژن مورد نیاز زیاد میشود و گاهی لازم است مقداری از لجن دفع گردد تا MLLS خیلی زیاد نشود و همراه پساب خارج نگردد .

قسمتهای پکیج تصفیه  فاضلاب به فرآیند هوادهی گسترده شرکت زرین آب ژرف

1-بخش آشغاگیر (Basket Screen ) : شامل آشغالگیردهانه ریزدستی

 2- بخش هوادهي (Aeration Tank) : 

تولید هوا و اکسیژن با دو روش انجام میشود 

1-هوادهی سطحی به وسیله هواده های مکانیکی 2- هوادهی عمقی بوسیله بلوئر

مخزن هوادهی را میتوان قلب فرآیند EAAS به حساب آوردزیرا در مخزن هوادهی لجن در مایع پراکنده شده و اکسیژن مورد نیاز میکرو ارگانیسم ها تامین میشود مقدار اکسیژنی که به سیستم هوادهی گسترده وارد میشود به قدرت هواده ها بستگی دارد لذا طراحی و انتخاب هواده ها باید طوری باشد که اکسیژن مورد نیاز تصفیه تامیین گردد .

 3-مخزن ته نشيني (Settling tank ):

شامل ته نشینی های استاتیک (با سطح شیب دار) : جدا شدن لجن فعال از فاضلاب تصفیه شده در مخزن ته نشینی صورت میگیرد .این مخزن بعد از هوادهی قرار میگیرد اگرفاضلاب تصفیه شده خروجی از مخزن دارای حداقل ممکن لجن باشد در آن صورت مخزن ته نشینی خوب طراحی شده وبخوبی کار میکند .مواد جامد بصورت معلق درمخزن هوادهی نگه داشته میشوند و نمی گذارند ته نشین شوند تا به مخزن ته نشینی وارد شوند .در مخزن ته نشینی لجن فعال با وزن خود ته نشین میشوند و میزان ته نشینی لجن به دانسیته و لزجت مایع بستگی دارد. چنانچه دما به 4 درجه کاهش یابد پساب بسیار غلیظ شده و دانسیته آن بیشتر خواهد شد بنابراین هرچه پساب سردتر شود خاصیت ته نشینی کاهش خواهد یافت و مواد جامد ریز همراه با فاضلاب تصفیه شده سرریز میشود درنتیجه بازدهی تصفیه فاضلاب کم میشود در چنین مواردی راه حل ،کم کردن میزان جریان به مخزن ته نشینی با استفاده از مواد شیمیایی منعقد کننده مانند پلی الکترولیت و پلی آلومینیوم کلراید می باشد .

4-بخش پمپاژ لجن برگشتی :شامل الکتروپمپ های مستغرق (Submersible-Pump) یا پمپ ایرلیفت(Air Lift Pump) هستند و جهت بالا بردن كارايي وراندمان سيستم تصفيه فاضلاب  ، لجن موجود در مخازن ته نشيني مجددا توسط پمپ به مخزن هوادهي منتقل ميشود ( سيستم برگشت لجن )وميزان اضافي لجن كه در سيستم ته نشيني باقي مانده ، وارد مخزن هاضم لجن ميگردد.

 5-مخزن تماس كلر(Chlorine contact tank ): شامل مخزن پلی اتیلن و شاسی فلزی از پروفیل 40 *40 ، میکسر که داری شفت و پروانه از جنس استنلس استیل  و دوزینگ پمپ با فشار و ظرفیت مناسب

 6- هاضم لجن (Sludge digaster ): شامل مخازن هاضم لجن هوازی و یا بی هوازی

 7- تابلو برق

 شرح فرآیند تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده

 در ابتدا فاضلاب بهداشتی پس از عبور از بخش آشغالگیربصورت ثقلی به بخش هوادهي (AERATION TANK ) وارد شده و همچنین فاضلاب رستوران نیز به بخش چربی گیر می ریزد و پس از عبور از بافل های داخل چربی گیر ، پساب بدون چربی به بخش هوادهی منتقل میشود  وعمل هوادهي انجام ميشود ، هوا بوسیله بلوئر و از بوسیله لوله به کف مخزن هوادهی منتقل میشود سپس با استفاده از دیفیورز هوا به فاضلاب انتفال پیدا میکند  ، و هنگامی که فاضلاب در معرض هوا قرار گرفت  باكتري هاي هوازي (Aerobic ) موجود در فاضلاب فعال وشروع به تجزيه فاضلاب مي كنند .پس از اينكه فاضلاب به ميزان ماند طراحي شده در مخزن  هوادهي در معرض هوا قرار گرفت ، از اين مخزن  خارج شده و وارد مخزن ته نشيني (Settling tank ) مي گردد . در اين واحد لجن موجود در فاضلاب بصورت ثقلي ته نشين شده وآب نسبتا زلال ، از طريق سرريزهاي( v-notch ) قرار گرفته در بالاي مخزن خارج مي گردد .جهت بالا بردن كارايي وراندمان سيستم تصفيه فاضلاب  ، لجن موجود در مخازن ته نشيني مجددا توسط پمپ به حوضچه هوادهي منتقل ميشود ( سيستم برگشت لجن ) .درپايان ميزان اضافي لجن كه در سيستم ته نشيني باقي مانده ، وارد مخزن هاضم لجن(Sludge digaster ) ميگردد.آب خروجي از مخزن ته نشيني (Settling tank ) كه نسبتا زلال مي باشد ، وارد مخزن تماس كلر  (Chlorine contact tank ) شده كه در اين مرحله كلري كه قبلا با آب آميخته شده است ، از طريق پمپ تزريق ( Dosing pump ) وارد سيستم شده وباعث گند زدايي آب ميگردد.در نتيجه آب خروجي از دستگاه بصورت نسبتا شفاف وزلال ، بدون بو والودگي ميكروبي از سيستم خارج ميگردد كه مي توان آنرا در مصارف گوناگون از جمله آبياري ، كشاورزي ، و... مورد استفاده قرار داد .

مزایای روش تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده :

1- کاهش BOD تا 95 درصد

2- شفافیت پساب تصفیه شده

3- نداشتن بو در حین بهره برداری

4- سهولت در بهره برداری

5- پایین بودن هزینه بهره برداری

فروش پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS و انواع تجهیزات تصفیه آب از طریق مجموعه ی زرین آب ژرف انجام می شود. فرآیند تصفیه به روش هوادهی گسترده که Extended Aeration Activated Sludge می باشد به وسیله ی انواع لجن انجام می شود. از این سیستم برای جوامع کوچک تا متوسط و فاضلاب های صنعتی استفاده می شود. این روش یکی از بهترین روش ها برای کاهش مواد آلی آب است. میکروارگانیسم های هوازی عامل اصلی واکنش تجزیه مواد آلی هستند که با استفاده از انرژی آزاد شده واکنش ها به صورت نیروی محرک اعمال خود استفاده می کنند.

مجموعه زرین آب ژرف از مراکز معتبر فروش پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS و انواع تجهیزات و دستگاه های تصفیه آب و فاضلاب می باشد. جهت استعلام قیمت محصولات با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید. ما در این مجموعه بهترین تجهیزات فیلتراسیون آب را به شما ارائه می نماییم تا موجب رضایتمندی شما مشتریان گرامی شویم.

کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS

از سیستم تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده می توان برای کاربرد های مختلف بهره برد. پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS برای تصفیه فاضلاب های بهداشتی و صنعتی به کار می رود. در سیستم پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS ،شباهت زیادی به لجن فعال متعارف دارد اما دارای تفاوت هایی هم می باشد زیرا در این سیستم، زمان توقف فاضلاب بیشتر است. همچنین حذف مخزن ته نشین اولیه و بیشتر شدن حجم مخزن هوادهی و زمان هوادهی می باشد از تفاوت های این سیستم تصفیه فاضلاب با روش لجن فعال متعارف است. از پکیج تصفیه فاضلاب لجن فعال هوادهی گسترده برای کارخانجات ، کارگاه ها، ویلا ها و مجتمع های مسکونی، ادارات ، هتل ها، رستوران، کمپ، پادگان و... استفاده می شود بنابراین پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS کاربرد بسیار زیادی دارد و شما می توانید برای موارد مختلف از این تجهیز بهره ببرید.

عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS

نحوه ی عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS به این صورت است مانند دیگر فرآیند های بیولوژیک هوازی می باشد. به این صورت که میکروارگانیسم ها هضم هوازی بار عالی در فاضلاب را انجام می دهند. مجموعۀ زرین آب ژرف به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز فروش پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS ، انواع بهترین دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی را ارائه می نماید بنابراین برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS و سایر دستگاه های تصفیه آب از طریق سایت اقدام به تهیه ی محصولات مورد نیاز می باشد.

مراحل کار پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS

تجزیه و حذف مواد آلی موجود در فاضلاب در پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS به ۲ مرحله تقسیم بندی می شود. این دو   مرحله به صورت هم زمان انجام می شوند که این مراحل عبارتند از:

  1. در مرحله اول مواد آلی برای فراهم نمودن انرژی و سنتز سلول های باکتریایی جدید به صورت اکسید می شوند.
  2. در مرحله دوم توده بیولوژیک به منظور تولید انرژی بالاتر موجب خودخوری‌ می گردد.

مجموعۀ زرین آب ژرف آماده ی همکاری با کارفرمایان مختلف جهت طراحی و ارائه ی انواع تجهیزات مرتبط با تصفیه آب و فاضلاب می باشد. مرکز زرین آب ژرف دارای سابقه و تجربه ی بالا در حوزۀ فروش پکیج های تصفیه آب و فاضلاب خانگی و صنعتی است و انواع جدیدترین سیستم های فیلتراسیون آب و فاضلاب را متناسب با کاربرد های مختلف ارائه می کند. محصولات این مجموعه با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می شود.

اگر قصد خرید پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند EAAS و سایر محصولات را دارید با همکاران ما تماس بگیرید تا مشاوره دریافت کنید و بهترین پکیج را تهیه نمایید.

مراحل طراحی، اجرا و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS

مراحل طراحی، اجرا و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS و راه اندازی این پکیج توسط مجموعۀ زرین آب ژرف در نظر گرفته شده است. گروه تخصصی زرین آب ژرف شامل متخصصین و تکنسین ها و مهندسین مجرب است که طراحی و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS یا هوادهی گسترده را انجام می دهند. با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS می توان به روش های مختلف تصفیه سازی را انجام داد که شامل لجن فعال و تصفیه هوازی، فاضلاب و پساب صنعتی و بهداشتی می باشد. پکیج تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده در شهر های مختلف در حال بهره برداری می باشد و این مجموعه به عنوان سازنده پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند هوادهی گسترده قادر به طراحی و ساخت انواع پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAASبا بهترین کیفیت می باشد.

 واحد های مختلف پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS بر اساس مشخصات و پارامترهای کیفی فاضلاب ورودی، نرخ تولید فاضلاب در ساعات شبانه روز، میزان دبی ورودی فاضلاب، PH فاضلاب ورودی، نوع صنعت مورد نظر و نوع آلاینده های موجود طراحی و تولید می شود.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS بر اساس پروژه ی مورد نظر و سفارش مشتری انجام می گیرد. برای هر یک از مراحل در ساخت پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS ، کنترل کیفی انجام می گیرد. تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده از جنس های پلی اتیلن و فلز ساخته می شود و با متریال مختلف قابل اجرا است. مرکز زرین آب ژرف به عنوان سازنده تصفیه فاضلاب به روش هوادهی گسترده یکی از مراکز پیشرو در زمینه ی طراحی، ساخت و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند  EAAS می باشد. برای سفارش انواع پکیج های تصفیه آب و فاضلاب با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

1مجموع 2 محصول
طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب 80 متر مکعب

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب 80 متر مکعب

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب EAAS با ظرفیت 80 متر مکعب در روز
طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب 30 متر مکعب

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب 30 متر مکعب

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی با ظرفیت 30 متر مکعب در روز ساخته شده از ورق های فولادی
1مجموع 2 محصول
ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :