9 / 10
از 9 کاربر

پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند A2O

پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند A2O

پکیج تصفیه فاضلاب با فرآیند A2Oنوعی تصفیه هوازی و روش پیشرفته تر از فرآیند AO است . بخش های فرآیندی در روش A2O شامل : واحد بی هوازی ، واحد آنوکسیک و هوازی میباشد . پکیج تصفیه فاضلاب به فرآیند A2O برای کارخانجاتی که پساب تصفیه شده را به چاه و یا رودخانه و ... تخلیه میکنند بهترین گزینه است زیرا وجود نیتروژن و فسفر در فاضلاب و تخلیه آن به چاه باعث آلودگی آبهای زیر زمینی میگردد و درصورت استفاده و شرب آبهای آلوده به نیترات باعث بیماری به ویژه در کودکان میشود . شرکت زرین آب پایه ژرف به عنوان یکی از شرکتهای قدیمی در صنعت تصفیه آب و فاضلاب می تواند پکیج های تصفیه فاضلاب با روش A2O را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت و خدمات پشتیبانی در سراسر ایران طراحی و تولید نماید . به عبارتی فرآیند A2O بسیار شبیه فرآیند لجن فعال است با این تفاوت که در فرآیند A2O یک بخش آنوکسیک بین مخزن هوازی و مخزن بی هوازی اضافه شده است . یکی از ویژگی های مهم فرآیند A2O انجام نیتریفیکاسیون و د نیترفیکاسیون را دارد .

ویژگی و مزیتهای پکیج تصفیه  فاضلاب با فرآیند A2O (Anaerobic/Anoxic/Aerobic):

1-ارزان بودن و هزینه کم سرمایه گذاری

2-کاهش مصرف انرژی

3-راهبری و نگهداری آسان

4-کاهش BODوCOD تا 95 درصد

5-حذف نیتروژن و فسفر

6-افزایش راندمان فاضلاب و مقاوم در برابر شوک های لحظه ای

بخش های  پکیج تصفیه  فاضلاب با فرآیند A2O

1-مخزن ته نشینی اولیه

2-مخزن بی هوازی

3-مخزن آنوکسیک

4-مخزن هوادهی

5-مخزن ته نشینی ثانویه

6-مخزن تماس کلر

سایرتجهیزات و دستگاه های مکانیکی و برقی : بلوئر، میکسر ، دوزینگ پمپ تزریق کلر، پمپ لجن کش، ایرلیفت پمپ ، تابلو برق ، فیلتر شنی

 

شرح فرآیند و چگونگی عملکرد پکیج تصفیه  فاضلاب با فرآیند A2O

ابتدا فاضلاب خام وارد واحد آشغالگیر شده و بعد از حذف مواد جامد و ارد مخزن ته نشینی اولیه میشود و سپس فاضلاب وارد مخزن بی هوازی شده و در این مخزن بار آلودگی فاضلاب کاهش پیدا کرده و سپس وارد مخزن آنوکسیک میشود و در این مخزن باعث کاهش و یا حذف آمونیاک موجود در فاضلاب شده و در مرحله بعد وارد مخزن هوادهی بیولوژیکی شده که باکتریهای هوازی مواد آلی موجود در فاضلاب را تجزیه می کنند و سپس وارد مخزن ته نشینی نهایی شده و پساب بدون لجن از بالای مخزن خارج میشود .

 مراکز مورد استفاده پکیج تصفیه  فاضلاب با فرآیند A2O

از پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی با فرآیند A2O بدلیل قیمت مناسب و هزینه سرمایه گذاری پایین در صنایع فولاد سازی و صنایع غذایی ،صنایع کاغذ سازی ، صنایع نساجی ، ویلا ، شهرک های مسکونی ، منازل و مجتمع های اقامتی و تفریحی ، هتل ها و... استفاده میشود .

طراحی پکیج تصفیه  فاضلاب با فرآیند A2O

برای طراحی پکیج تصفیه فاضلاب به روش A2O می بایست  با جمع آوری اطلاعات از سفارش دهنده مانند دبی فاضلاب ، فضای لازم برای ایجاد تصفیه خانه ، محل تخلیه  و مصارف پساب تصفیه شده و آنالیز فاضلاب و بررسی میزان آلودگی فاضلاب و... را مورد توجه قرارداد .

نکات مهم در خرید پکیج  تصفیه  فاضلاب با فرآیند A2O

سفارش دهنده برای خرید پکیج و یا سیستم تصفیه فاضلاب با روش A2O بهتر است ابتدا پیشنهاد فنی کلیه شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب مانند جنس بدنه و کف پکیج ، برند تجهیزات مکانیکی و برقی وکشور سازنده ، ابعاد پکیج و استاندارد خروجی پساب تصفیه شده و ... مورد بررسی و توجه قرار گیرد 

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :